8. Czy brak zaangażowania to ucieczka przed cierpieniem. | Psychologia kliniczna

8. Czy brak zaangażowania to ucieczka przed cierpieniem.

Rozdział ten przedstawia filozofię stoicką i jest komentarzem do niej. Autorka słusznie zwraca uwagę, że potocznie używane wyrażenia np. “stoicki spokój” skłaniają do niewłaściwego pojmowania tej filozofii “która dotyka najgłębszych, najistotniejszych problemów egzystencjalnych i moralnych (i która przedstawia je) z niezrównaną inteligencją, jasnością i pięknem”. Całość zagadnienia rozpatruje na podstawie sześciu myśli wybranych z Marka Aureliusza. I ostatecznie chyba trafnie ocenia tę filozofię jako podejście, które uniemożliwia koherencję między światem a wartościami moralnymi. Oraz, że w dobie rozwoju chrześcijaństwa cierpienie nabiera zupełnie innego znaczenia.
220

Inne tematy, które mogą cię zainteresować:

Transakcyjna Teoria Stresu R. Lazarus’a:
Przewlekłe późne następstwa, które niekiedy przejawiają się przez dziesiątki lat, określa się.
Nerwica hipochondryczna.
U najbliższych krewnych tych chorych zaburzenia psychiczne występują częściej niż u pacjentów z innymi nerwicami.
Stres biologiczny i psychologiczny
Przebieg i całowanie przedstawiają się bardzo rozmaicie.
Zaburzenia dysocjacyjne
Pacjentka w wieku 48 lat.
Chronotyp poranny – wieczorny
Pacjent w wieku 23 lat.

Chcesz dodać swoje ogłoszenie na Defipedii? Wyślij nam informacje wylistowane w sekcji Dodanie ogłoszenia.

 August 1, 2010 ·  
 Opublikowano w: Psychologia kliniczna